۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۴۱

ضمیر:

۸۵ درصد میگو تولید شده در گمیشان صادر شده است

۸۵ درصد میگو تولید شده در گمیشان صادر شده است

گمیشان- فرماندار شهرستان گمیشان با بیان اینکه ۸۵ درصد میگو تولید شده در گمیشان صادر شده، گفت: امسال ۲۳۰ هکتار زیر کشت این محصول بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امانگلدی ضمیر بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: میگو به عنوان برند استان گلستان در گمیشان تهیه می شود که در مجموع امسال ۵۰۰ تن برداشت میگو داشته ایم.

ضمیر با بیان اینکه وزن میگو ها ۱۳ تا ۱۴ گرم بوده، ادامه داد: هر کیلو میگو صادر شده به قیمت ۷ تا ۸ دلار و در بازار داخلی هم کیلویی ۱۹ تا ۲۱ هزار تومان به فروش رفته است.

وی ادامه داد: برای ایجاد زیرساخت ها و تقویت بیشتر سایت میگو احداث جاده با اعتبار یک میلیارد تومانی، دسترسی به آب دریا با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی و احداث کانال هایی به طول حدود ۱۳ کیلومتر و عمق ۳و نیم تا ۴و نیم متر و احداث ۶۳ کیلو ولت برق را تامین کردیم تا بتوانیم هزار تن میگو برداشت کنیم.

فرماندار گمیشان تصریح کرد: تدبیری که دولت برای ایجاد اشتغال پایدار انجام داده است این بوده که از ۴ هزار هکتاری که در فاز اول برای رورش میگو در نظر گرفته شده است هزار هکتار برای بومیان منطقه اختصاص داده شده است.

فرماندار گمیشان تصریح کرد: در جلسه شورای توسعه برنامه ریزی اولویت های برنامه ای برای شهرستان را انجام داده ایم و ۶ طرح میگو، گردشگری، بازار مرزی، احیای بنادر، ایجاد بازار ماهی و استقرار ادارات را به عنوان موارد مهم گمیشان انتخاب کرده ایم.

گمیشان ۶۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد

ضمیر با بیان اینکه ۵ نقطه ظرفیت گردشگری داریم که در این شهرستان مغفول واقع شده، افزود: ۱۵ هزار هکتار از اراضی ملی ساحلی داریم که در بحث ساحل گمیشان  ۶۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم.

وی ادامه داد: اولین سال است که شهرستان گمیشان به عنوان شهرستان ساحلی در استان قرار گرفته و دو نقطه چارقلی و گمیش تپه برای این کار در نظر گرفته شده است.

فرماندار گمیشان افزود: ۲۰ هزار هکتار تالاب ساحلی در گمیشان داریم که امسال به عنوان ظرفیتی به عنوان پناهگاه برای حفظ ذخایر جانوری بوده است.

نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش طلاق داشته ایم

وی با بیان اینکه جمعیت شهرستان گمیشان ۶۸ هزار و ۵۰۰ نفر است، افزود: دو شهر گمیشان و سیمین شهر و دو بخش گلدشت و مرکزی با ۲۸ نقطه روستایی کد دار و یک روستای بدون کد این شهرستان را تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه وضعیت اجتماعی شهرستان مناسب است، گفت: در سال گذشته ۶۶۹ مور ازدواج و ۸۶ مورد طلاق داشته و امسال آمار ازدواج ۵۰۵ و طلاق ۴۲ مورد بوده است.

ضمیر با اشاره به اینکه بافت شهر سنتی است اما در خصوص ازدواج خبرهای خوشی نداریم، افزود: میانگین سنی ازدواج برای پسرها حدود ۲۶ سال و نیم و برای بانوان ۲۳ سال و نیم است که در حال رایزنی با امامان جمعه هستیم تا سن ازدواج را کاهش دهیم و پیش گرفتن بحث ازدواج آسان و مراسم ساده را فرهنگ سازی کنیم.

امسال ۶ اداره جدید در گمیشان مستقر شده است

وی گفت: نمایندگی هلال احمر، نمایندگی صنعت و معدن و تجارت، نمایندگی دفتر تامین اجتماعی، ارتقاء جایگاه اداری اداره آب و فاضلاب و استقلال آن از شهرستان ترکمن، نمایندگی اداره برق در سیمین شهر و استقرار مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گمیشان در سال ۹۳ در این شهرستان مستقر شده است.

ضمیر افتتاح و بهره برداری کانون فرهنگی هنری دانش آموزی شهرستان گمیشان، افتتاح و بهره برداری مدرسه پیغمبر قلی موحد روستای کملر بخش گلدشت را از پروژه هان هفته دولت نام برد.

وی در خصوص پروژه های دهه فجر افزود: افتتاح متمرکز پروزه های عمرانی و اشتغالزایی و تولیدی شهرستان از جمله افتتاح و بهره برداری مدرسه قلعه کریم ایشان بخش گلدشت، کلنگ زنی جاده مرزی سایت میگو، افتتاح و بهره برداری مسکن روستایی در روستای توماجلر سقر تپه بخش گلدشت، افتتاح و بهره برداری یک واحد مرغداری گوشتی ۱۰۰ هزار قطعه در روستای سقرتپه، کلنگ زنی احداث و نصب دستگاه آب شیرین کن از دریای خزر شهرستان های ترکمن و گمیشان و افتتاح و اهداء یک دستگاه کتابخانه سیار برای این شهرستان در ایام مبارک دهه فجر بوده است.

فرماندار گمیشان از آغاز عملیات اجرایی جاده گردشگری ساحلی روستای چارقلی بخش مرکزی گمیشان، احداث کانال جهت انتقال آب دریا به سایت پرورش میگو، اجرای طرح لایروبی رودخانه داخل شهر گمیش تپه، پیگیری احداث بندر خواجه نفس و احیای بندر گمرک خانه گمیش تپه و پیگیری احداث بازارچه مرزی، برگزاری ملاقات عمومی برای رسیدگی به مشکلات و درخواست های مردم و نشست با معتمدین شهرستان، جوانان، سرمایه گذاران، علماء، روحانیون و مدیران کل استانی به عنوان دیگر فعالیت های فرمانداری گمیشان نام برد.

 

 

 

کد خبر 2518031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha